Verlichting

0500251312.01._SX450_SY635_SCLZZZZZZZ_

Op een eenmalige prijs in de Staatsloterij na win ik nooit wat. Dat geeft niets, want ik doe verder nergens aan mee. Totdat Boekengek uit Zwolle een prijsvraag uitschreef. Hierbij was het boek Panorama of the Enlightenment te winnen van Dorinda Outram. Een rijk geïllustreerd boek over de periode tussen ruwweg de late 17e eeuw en

de Franse revolutie. Alleen de voorkant nodigt al uit tot meer, dus ik besloot er toch enige effort in te steken.
Dat was niet voor niets, ik mag mij nu de gelukkige bezitter van het boek noemen, compleet met oorkonde. Trouwens, welke titel is er toepasselijker in deze donkere dagen voor Kerst dan één over (de) Verlichting? Leuke actie en een leuk besluit van het jaar, de bespreking van het boek verschijnt vanzelf een keer op dit blog. Iedereen alvast fijne dagen toegewenst!
2 reacties
  1. Anna van Gelderen zei:

    Gefeliciteerd! Dit is een periode die mijn warme belangstelling heeft, sinds ik mij ooit een heel jaar verdiepte in de Engelse literatuur uit die tijd. Ik ben benieuwd naar je bespreking t.z.t.<br/>(Hoe vordert Robinson Crusoe? Heel wat anders dan Schateiland, nietwaar?)

  2. Koen zei:

    Dank je wel. Ik ben überhaupt wel geïnteresseerd in geschiedenis en dit is gewoon een hele mooie uitgave dus ik ben er wel blij mee. Crusoe is prima, ben zowat halverwege. Idd heel anders, want intiemer zeg maar. Minder avontuur maar iemand die meer zelf moet uitvinden hoe zich staande te houden en "en passant" het geloof tegenkomt (ook zeehonden trouwens die daar niet voorkomen ;-)). Maar zeer de moeite waard

Geef een reactie

